Wednesday, November 3, 2010

Kepada Motorcyclist Sekalian Alam! Kau Baca Ni..

Aku akui, memang rakyat Malaysia jadi orang paling tak penyabar bila kat atas jalanraya. Baik yang bawa motor, atau yang bawa kereta sekalipun. Memang aku perempuan. Does not mean aku tak cekap bawa kereta. Alhamdulillah. Tak pernah ditimpa kemalangan. Macam mana pun, aku masih berhati-hati. Seawal umur 18 tahun aku dah ada lesen. 5 tahun! Elehh..baru 5 tahun. Yeah, at least aku tak dungu dan tak bodoh kalau nak park kereta. Aku tak dungu dan tak bodoh bila nak masuk lane. Aku tak dungu dan tak bodoh bila kat atas highway.

Kadang-kadang sikap orang lain yang membuat kita jadi tak tentu arah bila kat jalanraya. Jari hantu selalu naik bila bawak kereta. Caci-maki kat mulut ni dah macam nyanyi lagu bila bawak kereta. Ya, aku lah perangai macam tu.

Especially, motorcyclist! John seorang motorcyclist. Aku selalu pesan kat dia "bawak motor elok-elok" "jangan cilok-cilok". Kepada motorcyclist yang lain, silalah tunggang motor anda di bahu jalan. Bila ada kereta beri signal nak masuk lane sebelah, jika awak ada kat line tengah dan masih jauh dari kereta tu, TOLONGLAH BERI LALUAN! KAU BAWAK MOTOR MACAM TAK ADA BREK! KALAU KERETA TU TAK BAGI SIGNAL, KAU NAK CARUT KAU PUNYA PASAL LAH!

Paham??

Kau dah lah bayar roadtax murah. Jangan lah pulak kau nak duduk tengah jalan. Nak mampus??

Based on my own experience, aku pernah langgar motorcyclist dengan sengaja. Kenapa? Aku dah bukak signal dengan hemah dan sopan nak masuk lane sebelah dan kereta sebelah pun tak ada hal nak bagi aku masuk depan dia. Datang sekor hantu yang bawak motor macam gampang, hon panjang-panjang macam aku pancung dia. Bila aku dah selamat masuk, hantu tu lalu sebelah dan ketuk side mirror aku. Ok, fine. Paling gampang, hantu mengangkat jari hantu dia kat aku. OK! KAU MEMANG NAK KENA. Senggol sikit je. Hantu tu jatuh. Terseret. Nasib tak banyak kereta. Aku keluar tangan, aku lambai and FUCK YOU! Then..see ya!

Poor guy, nobody want to helps him.

Moral, jangan kau ingat aku perempuan kau nak buat jahat. Salah perhitungan, nasib kau memang tak baik.

p/s: Selalu risau John bawak motor. Aku dah keluarkan arahan kat John suruh dia beli kereta. Dapat kancil secondhand pun aku tak kesah. Janji boleh bawak aku jalan.

No comments: