Tuesday, November 23, 2010

Cerita Lama (2)

Malam yang agak bosan. John is not around here. Dia pergi PD. Kursus. So, tak boleh selalu call nanti macam tak paham bahasa ganggu orang berkursus. Hilangkan bosan, pi jenguk facebook orang lain. Looking at her..looking at him.. Suddenly, kepala otak berfikir nakal nak tengok facebook orang yang hampir buat hubungan aku dengan John goyang.

Alhamdulillah, he's engaged. Spontaneous, aku tersenyum. Sinikal. Bukan senyum berkongsi kegembiraan. Sekadar tersenyum betapa bodohnya aku dulu. Sekadar tersenyum betapa manisnya mulut dia. Sekadar tersenyum mengenang sedas tumbukan John tepat hinggap kat muka dia sampai pecah bibir. Hanya tersenyum! Bukan senyuman sinis yang ada unsur cemburu. Hanya senyuman macam kalau kau dapat tengok aku senyum sekarang, kau pasti cakap "senyum kau macam shiat dow. macam pembunuh!"

Crap! Dia private kan semua details dia. Everything! Macam tau ada orang nak stalker fb dia. Lucky me, dia tak private kan nama tunang dia. Then, i click. Yeah, this is it! That's her. Aku senyum lagi. 

"Maybe lepas awak tak mungkin ada lagi. Saya tak mahu fikir pasal pompuan lagi"

Senyum paling sinikal. Paling tragic. Kau tengok confirm menyampah. Konon.. Last-last, kau dah nak kahwin dulu dari aku. Cakap macam aku perempuan jahat tak berhati perut buat kau frust gile sampai tak minat kat perempuan lagi. Choi! Sepatutnya, John yang lebih terasa dari kau. Ni tak.. Kau blamed aku kaw-kaw. John steady je. Dia marah pun, marah-marah tak sampai hati. Dia sanggup ketepikan ego dia untuk menangis depan aku atas perbuatan aku sendiri. Alhamdulillah, Allah sayangkan aku. Hari-hari aku doa tunjukkan siapa yang baik untuk aku. Masa tengah kencang bergolak, hati aku berat kat John. Tak salah pilihan aku. Memang Allah duga aku masa tu untuk pilih mana yang boleh bimbing, bentuk, menegur, mengawal sikap aku. Hanya John yang sanggup. Hanya dia boleh bimbing, membentuk, menegur, mengawal aku. Orang lain? Poodah! Lantak kau, aku buat tak tau. Dia? Tak ada ekor. Lepas kena sedas penumbuk terus blamed kata aku gatal nak dia. Tolong lah derr..kau yang masuk jarum dulu. Aku? Sebagai perempuan harus berkenalan untuk tau siapa yang pantas nak buat suami kan??


John je yang mampu control perangai tak tentu arah aku.

Aku tak perfect. Aku tak kata aku baik dan aku tak kata aku ni tak baik. Terima kasih kat dia sebab bukak kan biji mata aku besar-besar untuk menilai lelaki ni sebenarnya macam mana perangainya. Ada yang bersikap mempertahan, ada yang sebaliknya. Macam dia, honestly, aku tak rasa selamat bila jalan bersama. Baru kena tumbuk terus lembik. Longlai. Kali keduanya, terima kasih sebab selepas apa yang berlaku tu, relation aku dengan John bertambah kuat. Aku berubah sikap demi kesedaran sendiri atas betapa ikhlas, sabarnya John menyayangi aku.

Aku akui, dalam perhubungan ni, John paling banyak bersabar, bertolak ansur dengan aku. Melayan aku tengah-tengah malam buta. Melayan kalau aku nak pergi mana-mana. Melayan kerenah aku especially time mood tak best tengah period. Melayan pada bila-bila masa bila aku perlukan dia kat sisi. Alhamdulillah! Hampir 5 tahun jalin hubungan, John tak pernah berubah layanan walaupun aku dah bermacam-macam banyak sakitkan hati dia. Semoga selamanya dia macam tu..amin.


Malam ni memang flashback love story aku. Boring ar kau eyka. Citer benda lain ar.. Macam bangang dow citer camni. Pedulik lahh.. Sekadar hanya luah perasaaaannnn.. 


p/s: menyesal tengok fb mamat tuh. by the way, tahniah dah bertunang. jaga je tunang kau baik-baik.

2 comments:

Kay- said...

:)

i pun tersenyum terima sms pagi ni..

heh heh..

Eka Zulaykha said...

yeay..senyum ramai2

=)

=)

=)

=)