Saturday, October 30, 2010

Wrote Something!

Malam ni semua orang pakat pergi tengok bola. Kelantan against Negeri Sembilan. Semua demam tengok bola. Aku? Nope..demam final. Well..suddenly, aku teringat satu cerita kelakar. Tak ada kena-mengena dengan bola. Nak tahu? Meh aku cerita..


Suatu hari, Ahmad pergi ke bazar Ramadhan nak beli juadah berbuka. Banyak betul si Ahmad ni beli. Murtabak, roti john, air tembikai, kuih cakoi, tepung pelita, macam-macam lagi la. Semua tu nak buat juadah berbuka! Tamak betul si Ahmad ni. Tapi si Ahmad ni rasa macam tak cukup. So, dia pun nak beli something lagi. Tiba-tiba si Ahmad ni teringat yang bini dia ni mengidam kuih cucur udang.

"eh..kalau beli cucur udang buat buka sedap gak nih. lagipun, bini aku tengah mengidam"

Kata si Ahmad dalam hati. Si Ahmad ni pun round lagi sekali kat bazar ramadhan tu nak beli cucur udang. Tiba-tiba si Ahmad ni terpandang satu signboard kat gerai kecik ada tulis..


Kuih Cucur Udang, 3 biji Singgit!

Ahmad pun happy la pasal dapat jumpa gerai yang jual cucur udang. Dan seterusnya berlaku sesi dialog antara si Ahmad dengan makcik, si penjual kuih.


"makcik! betul ke ni kuih cucur udang?? tak nampak pun udang kat atas kuih. mana udangnya?? tepung je.. makcik cuba nak tipu yeh??"

Si Ahmad berasa hairan, pelik, janggal.


Makcik, si penjual kuih pulak berkata...


"e'eh..kau pernah tengok kuih cucur badak? ada tak badak duduk kat atas tu?? tak ada kan..?? ha, dah. kau ni nak beli ke tak nak ni?"


Si Ahmad mencebik. Loyar buruk betul makcik nih.


"emm. bagi la singgit!"

*end*


Kisah ni aku cilok dari satu website yang entah aku lupa apa web address dia. Bab yang Ahmad pergi bazar ramadhan tu aku fitnah sendiri jek. Hahaha! Satu-satunya cerita kelakar yang paling terkesan kat hati gua babe. Yang lain, aku dah lupa. 


Sebenarnya, aku minat menulis. Tapi, aku kering idea. Bila nak write something, automatically..idea pergi macam kena flush! You know, flushed like after you're using toilet. Well, i need to sharpen my skills. Imagination kena lebey! 


p/s: maybe aku kena come up with something like a...cerita pendek? Who knows.. And of course, bukan cerita cinta semata-mata! Yeah, aku banyak pakai right brain.. That's why i'm not good in maths!

No comments: