Thursday, October 14, 2010

Cerita Kelmarin (3)

"Ane! Nasi goreng ayam telur mata satu. Roti telur 1 mau kari dengan sambal. Air bagi milo suam 1, air suam 1, dengan milo ais 1!"

Si dia jerit. Adoi! Sakit telinga aku.

"Tunggu sini. Abang pergi check barang kat motor jap"

Si dia bagi arahan. Aku angguk sambil membelek handphone. Sedang sedap membelek...

"Hey!" Aku dongak. Memandang empunya suara. "Hey"! Aku balas.

"Kau buat ape kat sini?" Dia tanya.

"Tak nampak ke aku tengah main boling?" Aku serius. Dia terbahak.

"Kau sorang?" Aku tanya.

"Tak lah..dengan girlfriend aku." Sambil menunjuk ke arah seorang perempuan Melayu sedang memilih lauk nasi kandar. Lawa! Terkeluar awan minda supaya jangan tanya pasal anak bini. Selesai pilih lauk, perempuan tu berjalan ke sini.

"Kenalkan. Kawan i. Kawan sekolah i dulu."

"Nice to meet u" Salam bertaut. Aku sengih. Perempuan tu senyum simpul.

"K ezu. Aku blah dlu" Dia meminta diri. Aku angguk.

"Ok then. Bini sihat??"

No comments: