Saturday, October 23, 2010

Immolation

Kat dunia ni segalanya perlu pengorbanan. Pengorbanan untuk perkara positif dan negatif. Sebagai contoh, kau nak beli ice cream Mcflurry Milo Mekdi yang limited time hari ni last. Kebetulan hari ni kau tak cukup duit nak beli ice cream tu. Cukup-cukup untuk buat tambang bas balik rumah kau. Nak tak nak, kau tak boleh beli pasal kau nak balik rumah. Jadi, kau terpaksa korbankan perasan mengidam kau.. 

See, senang tak contoh yang aku bagi? Sama lah macam aku. Tapi kisah ice cream Mcflurry Milo Mekdi tu bukan kisah benar aku. Cerita aku lain...

Pengorbanan aku menuntut pengorbanan masa dengan keluarga, kekasih hati yang aku sayangi, dan diri aku sendiri.

Kemelut final exams membelenggu diriku. Pherghh! Bajet puitis. Aku terpaksa mengorbankan masa bersama keluarga untuk membaca buku. Aku terpaksa mengorbankan masa bersama John untuk joined discussion group. Aku terpaksa mengorbankan masa untuk diri aku untuk pastikan kerjaya aku balance dengan study. (macam pegawai besar je. padahal kau kerani je. eh! tak ada kerani, kerja tak jalan tau!) Boss aku risau giler kalau aku pergi berak. Huh! Kacau.


Blogging ni pun curi-curi masa. Tengok! Sampai satu kuku jari kaki terlupa potong. Yang tengah pulak tu. Entah apa aku ingat sampai terskip kuku yang ni. Mungkin aku lupa yang aku dah potong yang ini ke belum. Haih.

Betapa risaunya aku pasal final...

Tak sabar nak habis final. Ada dua novel tengah tunggu untuk dibaca. Mini Shopaholic and Dog Boy. Paling teruja, Dog Boy ah. Baca sipnosis macam cerita Jungle Book version Russian Boy. By the way, tengah kumpul duit nak beli novel Enchanted Ivy.

Yeah, wait for me, Enchanted Ivy!


Kena tunggu final habis. Dah, pergi baca buku!

p/s: Oh wait, kena picit kaki ayahanda dulu.

No comments: