Sunday, May 16, 2010

Syukran Jaazilan Ya Ustazah/Ustaz/Cikgu

Oh, bagus..

Lupa yang hari ini, Hari Guru. Selamat Hari Cikgu, cikgu!
Seronok jadi cikgu (agaknya). Sebab apa saya kata seronok? Sebab bila tiba Hari Guru, confirm dapat banyak present anak murid bagi. Woah! Contoh, tengok kakak aku je. Setiap tahun, bulan Mei, confirm bawak balik present satu beg plastik besar macam karung Pakcik Santa! Awawaww

Macam-macam ada..

Ada yang bagi notepad, frame, diary, yang bentuk ala-ala cute sebab yang bagi pun kanak-kanak riang, and macam-macam lagilah. Kat bilik penuh dengan benda-benda tu je. Sampai kakak saya kena agih kepada cucu orang sebelah. Hohoho! 

Kat sekolah dulu, saya tak popular. Baik dikalangan cikgu mahupun anak murid! Hohoho. Tengok, sedih kau! Kalau bertembung lagi dengan cikgu-cikgu saya, confirm diorang tak ingat saya siapa. (-_-") Dulu kurus, sekarang..eh eh, gemuknya anak murid aku ni.

Saya kurang bijak dalam subjek Bahasa Melayu. Rumusan saya pernah dapat 3 per 30. Heh, sedih. Cikgu Jamil (cikgu BM) cakap, rumusan saya tu macam karangan budak tadika. Hahahah! "Pembuatan coklat di Malaysia ibarat coklat jatuh ke dalam gandum dan poof, jadilah coco crunch!" Hohohoho! Masa tu kena buat rumusan cerita industri koko di Malaysia. Tiba-tiba pulak idea coco crunch datang. Cikgu Jamil siap hebah dalam kelas Bengkel Bahasa Melayu! Sejak tu, Cikgu Jamil pandang aku sebelah mata pun tak. Dapat anak murid bengap sokmo.

Tiba hari ambil result SPM, Cikgu Jamil cakap tahniah. Eh eh, apesal pulak nih? Oh, BM aku sungguh cemerlang. Hohoho! Ajaib..ajaib. Salah slip kot. Eh eh, taklah. Memang slip SPM kau. Hehehe! Tu la cikgu, selalu pandang saya takde mata, haha..

Huh~ what a great memories..

Dah lama tak jumpa Cikgu Jamil. Apalah kisah dia yek? 

Well..

Selamat Hari Guru Cikgu Jamil!

Terima kasih atas hinaan coco crunch ku itu.

Sekarang, saya berjaya menulis dalam BM dengan baik. Hohoho!

Juga kepada ayong, Selamat Hari Guru! Moga dapat hadiah banyak lagi tahun ni. Boleh nanti aku paow satu.

Juga kepada guru-guru di Malaysia.

...SELAMAT HARI GURU...

No comments: