Thursday, May 13, 2010

Ku Tahu Niatmu Suci. Tapi Siapa Kamu Tu?

Hari yang sunyi sepi sambil buka facebook. Eh eh, ada orang send friend request la. Siapa la yang bertuah tu. Then i clicked, oh.. 'Wak Kasdu FC'.

Woah! Siapa pulak yang buka account facebook pasal yayi dengan nyayi aku nihh? Takkan diorang bukak facebook dalam kubur kut. Ahahahah! (Berdosanya aku...) Joke okey..joke! Saya senyum sorang-sorang. Kelakar betul. Siapalah gerangan yang rajin benor buat account facebook family Kasdu..

Tujuan utama adalah untuk menyatu-padukan, meramaikan, mengeratkan ikatan silaturrahim antara generasi Wak Kasdu. Boleh tahan.. Paling best, gerangan tuan WKFC ni suggest nak buat gathering sesama kitorang. Woah! Part paling menarik. Saya suka part jimba-jimba nihh. Hahaha. Besides, nanti boleh kenal sedara. Andai terlanggar bontot, tak ada lah nak bergaduh. Betul tak?

Teringat zaman kecik-kecik dulu, ketika zaman masing-masing muka muda belia. Especially time raya. The greatest moment that i've never had. Best betul. Main bunga api. Pastu kejung, takut tengok batang bunga api tu pendek sebab terbakar. Nak-nak aku lah! Silly girl.. Masa tu meriah giler kau! Tapi..past is past. Never turn back. Masing-masing dah tua. Kalau dulu, tengah berusia 15 - 20 tahun, sekarang dah beranak 3 - 4, boroi.. Kalau dulu, tengah berusia 4 - 12 tahun, sekarang ada yang tengah tunggu orang meminang, ada jugak yang baru kahwin..

Yang tinggal Chucky sorang je. Hehehe! Tak merasa lah kau Chucky ooi..

(^_^)

Berbalik kepada WKFC. Siapa owner account ni? Betul ke dia ni berasal dari keluarga Kasdu? Kalau betul dari keluarga Kasdu, siapa dia ni? Sepupu ke? Anak sedare ke? Makcik ke? Pakcik ke? Bukan nak eksyen ke apa..tapi betulkah beliau ni dari keturunan yayi aku? Kalau outsider, apa kehendak dia buat macam ni? Memanglah niat murni beliau sangat terpuji, tapi persoalannya siapa beliau nihh? Tengok..persoalan yang aku takkan puas hati. Hahaha!

Well, tengok aje nanti.

Gotcha!

I will get u manggg..

No comments: