Wednesday, September 15, 2010

Sesusi Lebaran (Sesusi tu kakak aku pelat nak menyebut)

Not too late to say "Selamat Hari Raya Aidilfitri" to all my family, relatives, friends, also to my lovely readers! (uh-oh, were i've earn my own readers..?? Shrugs!) Pathetically, i won't. (=_=")


Seminggu lebih, directly, aku cuti beraya. My colleagues said.. "cuti lama ni beraya rumah mak mentua ke?!". Who cares.. Aku punya suka lah nak beraya mana. They knew that i'm not married yet, but why they keep asking me this stupid crappier annoying question? So lame.. Seemed like they ask to kids 4 years old "nak duit raya ni puashe penuh ke idak ni.. ala comel comel comel!!" Hey, budak macam tu mana mumayiz lagi. Kau pergi tanya macam tu apehal. Sungguh cetek ilmu kamu. Cetek akal macam soalan yang selalu dibangkitkan bila aku amek cuti panjang. Are u in blurry mind or blurry eyes sampai kamu buat-buat tak tahu yang aku ni belum kahwin??


Relax kat kampung was my lovely moment i ever had. Work? Classes? No way. Bosses?? Oh, annoying things always far away from my head. Won't stick on my mind. Makan kuih raya..fuh! Tak yah cakap lah. Sambil tengok tv boleh ngonyel kuih raya. Ngonyel tu ape? Kau tanya mak kau kalau mak kau orang jawa. Kalau mak kau bukan orang jawa, tanya kat bapak kau. Kalau bukan jugak, kau tanya lah sape-sape.


Syawal ke-4, bangun pagi pukul 10.00am, golek sana golek sini. Tiba-tiba, 


"Assalamualaikummmm...!!!"


Sudah..sape plak bagi salam. Oh, my relatives datang beraya. Kelam kabut angkat tilam simpan kat bilik. Sudahnya, aku menghidang air sarsi tanpa sempat memberus gigi, tanpa sempat mencuci muka, dan tanpa sempat mengesat taik mata. Tak apa. Janji diorang tak tahu. Hahaha. What the devil.. No one knew i'm not showered yet. Nak balik tu siap salam laga-laga pipi lagi. Hahaha.


I bought 5 pairs of baju kurung but i've only wore on 2 pairs. Mr. Khairul said "membazir" but to me, it was okay.. I can wear it later. Kerja gomen memang kena pakai baju kurung. So, it's increasing my office wear collection. Just take an easy..


Well, sekarang aku ada dekat KL. Sigh..tak best! Duduk kampung best. Kampung aku dah ade macam-macam shopping mall. Summit, BP mall, carefour..semua ada. Cinema ada 3-4 bijik. Takdak hal lah kau nak tengok wayang. Cuma, aku tak tahan traffic kat sana. Orang sana bawak kereta macam nak pi makan angin. Traffic light dah hijau dekat 30 saat pun separuh tak lepas lagi. Lembap macam siput tonyok. Boleh buat darah tinggi. Apa nak buat..aku pun asal orang sana jugak. But i raise at KL. You know.. KL Lites..HAHA.


Esok Malaysia's Day. Cuti. Woohooo!! Jumaat?? Em..aku kerja kut.


So..aku dah start malas nak menaip.. See u then on my next crappier entry.


Assalamualaikum!!

No comments: