Tuesday, July 6, 2010

Football versus The Most Foolish Dream

Bola? Apa barang kau pilih team kalah. Kalah balik lahh! Aku sokong team yang menang je. Pembelot sehh. Hahaha!

Mula-mula aku pilih France dengan Italia. Dua-dua kalah. Pastu pilih Portugal dengan Argentina. Pun kalah gak. Pilih Brazil pulak. Kalah jugakkk! Suwey dowhh.. Kakak aku kata aku tak ada luck kalau main bola. Ok, aku pilih Deutschland (Germany) - team pilihan kakak den. Hahaha! Tapi jauh di sudut hati, sebenarnya aku pilih Deutschland dari awal lagi. Disebabkan boleh sama lak dengan kakak den, den pilih team lain. Ego lah kununn. Last, kalah. Siot lu mokk. Aku pick Germany dulu dari kau. Cet!!

Gua pick Portugal pasal nak tengok Cristiano Ronaldo jekk. Hahaha. Dia sekarang dah ada anak pulak. Terus flat. Anak haram betul.. Memang anak dia anak haram pun. Cristiano mana kahwin lagi. Tapi dia peduli apa. Janji sedap terus keluar anak.

Sekarang...ich liebe dich, Mesut Ozil!! Marhumnya, i love you, Mesut Ozil! Hahaha. Yang penting, he's muslim. Bangga sebab Deutschland ada player Muslim terbaeekk. Sekarang pun, ramai jugak international footballer yang beragama Islam. Cuma jarang di antara kita yang tahu.

Kerol? Jarang-jarang tengok bola. Dia mana reti main bola. Apa lagi berminat tengok bola. Dia tengok/main bola lonjong jek. Bukan bola lonjong kat badan perempuan tu. Bola lonjong tu bola rugby. Bila aku borak pasal Cristiano, Kaka, Podolski, Ozil, Mello, Kloser, Messi, Mueller, dia buat derk macam body dekat sebelah aku, soul/fikiran ntah pi mana. Nyampahhh!! Oh, tak. I sayang you!

Anyway, malam tadi aku mimpi pelik. Macam cerita science fiction dow. Iye, aku tak tipu. Aku mimpi dunia ni sepi. Banyak bangunan runtuh-runtuh. Macam baru lepas kena landa disaster. Tiba-tiba banyak dinosaur. Pastu kejar aku dan kawan-kawan (best tak ayat??) sebab kitorang bawak macam 1 botol potion untuk pulihkan sorang member yang sakit kat rumah. Kalau diorang tak cepat-cepat makan potion tu nanti dia jadi zombie! Awawawa. Bodoh punye mimpi. Dinosaur kejar kitorang pasal potion tu bau dia menarik perhatian menatang-menatang tuhh.

Last, kitorang berjaya lari dan sembunyikan diri kat rumah. Pastu aku tengok, eh ni macam rumah atok aku. Apa pasai macam dah runtuh-runtuh ni? Hahaha. Bodoh. Member-member yang lain pun pi bagi yang sakit tu minum potion. Tiba-tiba ada satu pakcik tua cakap kat aku yang member sakit tu dah pulih. Bila pulak pakcik ni duduk rumah atok aku ni?? Hahaha. Pastu aku terpandang member aku tengah makan nasi kat meja makan. Eh, time genting macam ni kau boleh makan nasi lauk asam pedas lagi? Awawaw.

Tiba-tiba ada satu kumpulan manusia dalam 5-6 orang bersenjata M-16 serbu. Pakcik tua tu kena tembak. Kojol. Member aku yang tengah makan tu pun ditembak. hahaha! Padan muka kau. Time genting-genting kau boleh makan lak. Last, tinggal aku 2 orang. Lepas tu aku lari keluar ikut pintu belakang rumah atok aku. Sekali aku tengok, mak aih. Ramainya umat manusia. Semua kena tangkap. Hahahah!! Bodoh. Diorang tangkap orang yang waras je. Orang gila tak nak tangkap. Lepas tu aku buat-buat gila dengan member aku. Aku cakap, buat-buat gila. Nanti diorang tak tangkap. hahaha!! Lepas tu ada seorang mamat kena tangkap duduk berbaris depan kitorang. Sekali aku tengok macam ada lukisan barcode dekat leher. Aku tanya la, ape tu? Dia jawab tatu. Oh, betul lah. Pastu aku cakap, kenapa nampak macam tulis nombor telefon je? Hahaha!! Bingai sehh. Serious! Memang macam tulis nombor telefon. Mimpi kan buhung!!

Lepas tu kitorang lari laju-laju. Then jumpa satu rumah, macam bangunan sekolah warna merah. Aku dengan member aku menyorok dalam tu. Makan minum berak semua kat situ. Satu hari, tiba-tiba ada satu limosin lalu macam nak mengintai kitorang kat dalam. Aku cakap, ni mesti nak tangkap kita. Aku decided, kita kena lari sekarang, malam ni mesti diorang datang balik. (cewahh, macam dialog film tak??) Hahahah! Bodoh. Kitorang lari lari lari. Terjumpa satu swimming pool besar bawah tanah. Satu rahmat lepas sekian lama jadi pelarian!! Hahaha.

Terjumpa 4 orang budak perempuan. Sorang tu buat signal potong kapla. Eh, ni macam budak sekolah aku. Oh, diorang ni yang selalu aku buli/musuh kat sekolah dulu. Diorang kata, aku kena ikut diorang jumpa orang jahat. Orang jahat tu nak tangkap. Hahaha!!! Lawak. Aku pun mengalah.. Aku ikut sampai kat satu tingkat tepi tangga gelap, sorang tu lari pergi kat orang jahat tu nak bagitahu yang diorang dah dapat catch aku. Lagi 3 jaga aku takut lari. Aku pun cakap, ok, aku nak mintak maap kat korang pasal hal dulu-dulu. Aku tau aku jahat. Aku tak patut buli kau kat sekolah. Tolong lepaskan aku. Hahahaha!!!! Siap mintak ampun dow..

Lepas tu,

"Dikk..bangun. Pi keje"


On the way pergi keje, aku citer kat bapak aku. Dia kata...


"Kau banyak sangat tengok Mythbusters, Terminator, Smash Lab, Flash Forward, tu.."


Hahaha!! Simple je bapak aku sound. By the way, mimpi tu bak kata aku


The foolish dream that i ever had



p/s: Mimpi itu mainan setan!

No comments: