Tuesday, July 27, 2010

Diversity


Weekends paling hebat! Sabtu dan Ahad dipenuhi dengan aktiviti berjalan-jalan sambil debabkan badan. Whoa, syok! Hari sabtu ke Perak. Jalan-jalan dekat Taiping pi makan laksa, Kuala Kangsar, Kuala Sepetang makan mee udang, round-round kat tasik depan penjara (aku tak tahu nama tempat tasik tu), tengok Kellies Castle. Bukit Maxwell dengan Gua Tempurung tak sempat pergi pasal tempurung lutut aku dah sakit. Hohoho! Pergi balik at one day! Serious penat plus happy giler.

Hari ahad pulak pergi berjimba dekat MBO. Tengok movie Mantra. Ok, aku memang tak nak tengok tapi apakan daya. Aku hanya minoriti. Bukan majoriti. Sedangkan pilihanraya pun yang menang ikut majoriti. Apa lagi cabutan undi tengok wayang. Hahaha. Ada 3 movies yang paliiiiiinnggggg aku nak tengok.

a) Twilight: Eclipse
b) Inception
c) The Sorcerer Apprentice

Well, diulangi sekali lagi, aku hanya minoriti. Hanya menuruti suara ramai. Maka aku dengan berat hati dan sebal kena tengok movie yang aku rasa, 'tak tengok pun tak apa'. Sekarang, tiba-tiba aku teringin nak buat review pasal Mantra. So, i want to describing some of the weird, strange, and what is not logical to me in this film. Banyak persoalan nihh. Orang lain tengok terkejut-kejut, jerit-jerit kecil, tapi aku tak. Siap terkekeh-kekeh gelak. Gilo apo kau tengok movie seram golak-golak. 

First, aku tak faham kenapa scene pertama tiba-tiba tunjuk dia seret jenazah. Makan something bloody dalam mayat tu dengan rambut palsu yang nampak macam tak bersikat. Hohoho. Tunjuk wife dia meronta-ronta sakit dengan tangan berikat. Ok, mungkin dia nak tunjuk dia amalkan black magic then terkena kat wife dia kut.

Second, kenapa masuk dalam bilik penjara yang dilabel 'perhatian khas'? Dia buat jenayah besar ke? Kenapa tak tunjuk crime apa dia buat? Jawapan yang aku terima, dia kena tangkap mungkin sebab dia gali kubur untuk curi mayat kut. Ok.

Third, kenapa mesti bogel? Tak bogel tak boleh ke? Kena tunjuk bontot jugak eh? Kalau mat saleh boleh je kut aku nak tengok. Dah tentu dia non-muslim nak tengok. Lantak dia lah nak bogel. Kau muslim, malu wehh aku tengokkk. Siot. Nak samak mata ah.. Body kau tak best. Hahahaha!!! Jawapan yang aku terima, itu mungkin salah satu syarat black magic dia. Ok..

Fourth, aku tak paham apa mak mentua dia buat kat tengah-tengah hutan? Nak kata pergi petik sayur, pasar kan ada? Lagipun, tak nampak pun beg pasar. Tak logik! Tak logik! Aku tak boleh terima dowh scene nih. Tiba-tiba mak mentua dia macam terpinga-pinga tengah hutan! ROTFL!! Stupid scene.

Fifth, scene anak dara nak pergi mandi malam-malam dengan muka takut-takut pastu terkejut bila bapak panggil. Eh, dah tau kau takut apesal kau pergi mandi malam-malam. Kan bodohhh. Ke..atau director sekadar nak tunjuk awek kemban?? TAK LOGIK.

Sixth, aku lagi tak paham kenapa tiba-tiba wife dia berkemban sambil turun tangga dengan scene hampir nampak tetek lepas tu ada tangan hantu tarik towel dia. Apa nihh?? Sengaja apa kau. Motif apa kau buat scene macam tu? Sah! Tuan director memang suka tengok perempuan kemban..!


Haih..banyak lagi yang aku tak puas hati. Post ni dah tertunda 2 hari dahh.. Lately ni malas lah. Lagi satu, aku tak tahu kenapa aku banyak complaint bila tengok film melayu. Cerita seram boleh jadi kelakar. Cerita kelakar boleh jadi bahan gelak kau (terkenang aksi bodoh pelakon). Cerita cinta boleh jadi kau muntah. Cerita aksi boleh jadi cerita dongeng kau (tertidur tengok aksi pelakon buat thrill). Haih.. Kenapa kau? Kau kena support film melayu! Jangan jadi melayu ah macam ni. (ayat trolling)

"Kalau tak sokong film melayu maknanya dia tak melayu lah tu.. HAHAHA." Kenyataan dari artis bodoh.

Ape kebenda tah. Rage bila aku tengok Melodi. Dah cerita tak bagus, aku complaint ar. Kalau cerita sedap, kau bangsa ape pun aku tengok. Kalau aku suke tengok tamil, makna aku kena jadi tamil lahh?? Dumm..!! (sila rujuk kamus deustchen)

Jadi, kalau anda teringin tengok film, tengok lah yang boleh puaskan hati anda okay? Jangan jadi macam aku. Complaint 24/7. Dengan diri sendiri pun aku boleh complaint..


*TAHMAT*

No comments: