Friday, June 25, 2010

Humanity

Menarik tak kata-kata hikmat aku kat entry sebelum ni? Hahaha. Macam nenek kebayan lak nak berhikmat-hikmat. Ok, kata-kata mukjizat yang tak berapa hikmat tu terkeluar bila buka facebook tadi. Hurm.. Tak sangka. Masih ada orang berperangai macam tu lagi.

Kesian. Aku pun jahat plus suka perdajal orang. Tak adalah sampai memalukan orang lain. Tapi ni dah tahap melampau giler. Kesian aku tengok kau, ain. Erm, namanya ain. Nur Adz Ain. Dari kami kecik sampai ke besar badak, gelaran Mondok melekat kekal macam tatoo Maori kat Ain ni. Kadang-kadang aku memang simpati dengan dia, tapi kadang-kadang bengang pun ada. Ye la, manusia tak perfect kan. Macam aku gak. Mesti ada gak orang tak suka plus bengang dengan sikap memperdajalkan orang aku ni kan? Ye, aku admit. Aku tarik tudung Ain siket jek masa last day exam STPM. Sebab, aku tak suka dia. Jahat tak kau? Itu dulu, sekarang aku dah tak membuli orang lagi. (yee..aku tak tipu)

Aku ingat buli siber ni ada kat overseas je, kat Malaysia pun ada. Pun berlaku jugak kat Ain.

Ain, aku rasa kau memang muka kena buli dari kecik sampai ke besar lah. Patut kau pergi jumpa bomoh untuk buang malapetaka kat kau ni. Kalau Mona Fendi hidup lagi, patut kau pergi tuntut ilmu kerat 16 dia. Boleh kau kerat 16 badan orang yang membuli melampau-lampau kat kau.

First, aku ingat orang ni buat joke sket-sket pasal Ain ni. Ok, tipu kalau aku kata aku tak terhibur tengok gambar tu. Memang kelakar habis! Gambar Ain di'crop' dan ditampal atas badan lelaki dan perempuan yang intim laa.. Of course yang si perempuannya adalah Ain dan si lelakinya Mazlan. Ye, Mazlan Mujahiddin. Secara terang aku beritahu! Honestly, memang aku terkekeh-kekeh gelak tengok gambar tu.

Second, semakin lama semakin banyak plak gambar macam tu. Ada 4 gambar. Memalukan! Memang Mohammad Remy Sharin ni dah tak ada kerja kut. Asyik cropping gambar Ain, lepas tu buat bahan gelak-gelak. Demmit! Trust me, aku simpati dengan kau, Ain. Naluri kemanusiaan aku semakin menebal. Bukan macam dulu lagi. Itu Ezulaykha yang lama tarak boleh pakai. Selalu buli kau.

Third, aku pun tengok profile Facebook Mohammad Remy Sharin ni. Erm, tak adalah perfect nature mana nak poke fun orang lain. Macam aku tulis kat entry (wajib klik) sebelum ni..

"When one is condemning another person, he forgot to look at themselves. Maybe you think you are the perfect nature when you poke fun at others. But, you are actually more severe than those that..."

Lulz! Kau fikir sendiri. Kalau anak kau mengalami nasib macam Ain tu macam mana? Tuhan tu adil wahai Mohammad Remy Sharin.

Living in this world, everyone would have karma as Judgement

2 comments:

Iman's Umi said...

Gilo ko apo Remy tu...msti mslh jiwa tu smpi sggp pedajal org yg x kacau dia pn...klu xde keje sgt, berzikirla, dpt gak pahala.

Eka Zulaykha said...

entah la kak. nak kata org jahat, sy pun jahat jugak. kali ni macam melampau..kesian. jenayah siber ni.