Monday, August 1, 2011

Ramadhan Kareem

Hari ini, hari pertama menjalani ibadah puasa bagi tahun 2011. Hari ini, 1 Ramadhan 1432 Hijrah. Hari ini, aku berada di kampung. Hari ini, aku MC 2 hari. Hari ini, aku asyik dengar lagu puasa. Alhamdulillah.. Tak lah bingit telinga aku dengar lagu yang dah tiap-tiap hari kita dengar. 


Semoga kalian dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna!


Hurm, bila aku tengok iklan TV yang dah sibuk siar iklan promosi shopping raya, aku rasa macam "eh! puasa belum kau dah sibuk raya!". Seolah-olah perayaan yang diutamakan. Bukan ibadah! 1Malaysia kaaannnn??? Kaum yang tak puasa pun nak shopping jugak.


Kepada perokok, ni lah peluang untuk BERHENTI daripada hisap rokok. GRAB YOUR CHANCE! Aku tau bukan senang nak berhenti kan? Hari-hari biasa kau dah hadap, apa kata hari-hari puasa ni kau slow sikit. Ada pekdah nya kan?? Jantung kau pun sihat. Tak payah bazir duit pergi IJN mintak doktor operate jantung kau. Buat sakit je. Lagi satu, jangan lah nampak sangat kau hisap rokok. BAU beb! BAU! Hidung gua sensitive giler boleh bau rokok ke tidak. Hurm. Kalau tak segan, SILALAH BUAT.


Nanti jangan sampai buat-buat letak rokok kat bibir lepas tu cucuh lighter lepas tu hembus-hembus lepas tu bila orang tegur kau cakap "eh, puasa eh??" hurm, memang kena sepak kat muka.

Pedang besar macam pedang Zaraki Kempachi.


Hujung kata, pangkal tak kata apa-apa. Eh, tak tak. Akhir kata, selamat menjalani ibadah puasa! Apa? Raya? Hoi, puasa dulu. Tak puasa TAK BOLEH RAYA!

Lagi satu, jangan main mercun ye adik-adik. Bila kudung tangan nanti tak dapat salam mintak duit raya...

Ok bai!

No comments: