Thursday, July 28, 2011

Bola Kat Malaysia

"Hiyaarrrghhh!!"

"Woooaaahhh!!"

Antara sorakan orang kiri-kanan rumah aku. Keriuhan suara emak-emak, ayah-ayah, abang-abang, akak-akak, adik-adik, semuanya meneriak ghairah. Keghairahan menonton perlawanan bola sepak secara langsung antara Malaysia dan Singapura. Aku? Hanya tahu menghadap laptop. Menelaah. Menyiapkan assignment. Sesekali, aku buka juga facebook dan blog. Sometimes, Youtube. Aku akui, aku bukan seorang pengikut semasa arena sukan. Yang aku tahu dan pernah menonton perlawanan secara langsung, just rugby. At living room, hanya kelibat ayah dan emak tiri sedang menonton tv. Terfikir mahu menonton tv bersama, tapi, takpe lah. I'm much more comfortable to being alone.


Masuk ke bilik. Aku membentang meja kecik. Buka laptop. Hati tergerak untuk membuka tv. TV1. Ternyata, perlawanan sedang berlangsung. Tv kat bilik aku takde Astro. Hanya guna arial biasa je. Arial dalam. Nasib baik terang. Nampak jugak bola tu ke mana. Asal clear nampak muka Fahrin Ahmad dalam iklan Garnier Men kira ok lah kan??

Handsome!

Aku blogging sambil tengok tv. Interesting jugak. Tapi, benda yang paling aku annoying bila tengok bola, apesal lah lama sangat sampai 90 minit. Itu belum campur additional times. Aha! Aku dengar player Singapore kena 'boo!' Hurm, no comment! Aku enjoy tengok bola bila goal je. Offside, foul, bola keluar or what, serious aku tak tahu. I don't know anything about football's rule. And rugby too! Aku enjoy tengok orang tergolek kejar bola je. 

However, as one of Malaysian nations, i pray that Malaysia would win of this match. By the way, i believe, esok for sure bola jadi hot topic kat office! Minum bola, makan bola, kerja pun bola. 


p/s: hati tengah sakit, fikiran tengah bengang, badan tengah letih, mata tengah merah, tangan tengah sakit. Kesimpulan, takde mood untuk entry panjang.

No comments: