Wednesday, April 28, 2010

Between Man and Woman

Tak nampak? Kau klik kat gambar nih


"Don't think when i'm quiet means i'm ignoring you. I certainly care about you more than everything.. Yes.. I do"

Ezulaykha like this.

Kenapa saya suka? Men always do. Including Khairul. Ye mok. I know you are smiling. Your wall post jadi topik entry aku kali ni.

Saya tak tahu kenapa guys are like this. Mungkin kerana sifat selamba mereka? Mungkin kerana hormon estrogen mereka? Mungkin kerana adrenalin mereka lebih banyak dari wanita? Atau memang sifat diorang macam tu? I don't have any answer to answered that.

Sometimes, boleh jadi penyebab keruntuhan dalam suatu perhubungan. Si Perempuan suka caring-caring. Yeah, truly like me. Si Lelaki pulak jenis selamba. Erm, boleh jadi salah faham tu. Bila jadi salah faham, mulalah..


Si Perempuan :
You ni tak caring lah. Selalu 'dunno' je ngan i. Macam you tak kisah langsung.

Si Lelaki :
Mana ada! I caring ape. Hari-hari jumpa you. Ok lah. Daripada i langsung tak  jumpa you. Lagi susah.

Si Perempuan : (Soft-spoken. Tak mau orang keliling dengar)
Tengok! Macam tak ikhlas je cakap camtuh. Macam kena paksa jumpa i..

Si Lelaki :
Kalau i tak ikhlas, dah lama i tinggalkan you. Dah lama i carik pompuan lain yg lebih memahami i! Apesal susah sangat nak paham i ni?!

Si Perempuan : (Tercabar, senyap. Tak nak bukak mulut. Nanti jadi lagi worst) At last..
Suka hati you. I tegur, you yang nak marah sangat kenapa...


Si Perempuan pun meleleh air mata. Si Lelaki cakap macam tu of course la Si Perempuan terasa hati. Sedikit sebanyak, situasi kat atas ni pernah jadi kat saya. Dialog diubah ye! Tapi maksudnya tetap sama. Alhamdulillah, Khairul tetap sayangkan saya, tetap melayan saya dengan baik, tetap mengasihi saya macam mula-mula dulu, tetap menjaga saya dengan baik, tetap masih menjadi seorang lelaki yang sangat saya sayangi dan dia tak pernah melukakan perasaan saya tapi saya selalu melukakan perasaan dia. I'm totally worst.. Cuma, sifat selamba derk dia tetap macam tuh. Slowly, saya tengah try nak faham.

Conclusion is, Si Lelaki signal lain dan Si Perempuan pulak faham signal lain. Memang dijadikan sifat Lelaki dan Perempuan tu tak sama. Dijadikan dengan tidak mempunyai sifat yang sama kerana untuk saling melengkapi. Ceh ceh.. cakap macam kau terel benar. awawawww! Kau pun tak perfect eyka..

Saya terima seadanya diri kamu Khairul.

No comments: