Tuesday, May 28, 2013

Langkawi - Destinasi Lepas 5 Bulan Kahwin #3

Ini entry terakhir aku cerita trip ke Langkawi. Panjang sangat nanti dah basi dah. (walhal dah lama kot pergi sana)*. Last entry aku dah story ke Pulau Beras Basah. Balik dari jeti tu, aku dengan husband terus balik ke chalet. Selesai berehat semua, keluar semula cari lunch. Lepas lunch, kali ni kitorang ke...


Oriental Village Cable Car!

 

Tapi sayang, masa tu jambatan gantung 'under maintenance'. Memang tak dapat lalu kat situ. Tak ralat sangat pun sebab dah pernah lalu situ sebelum ni. So aku dengan husband decided beli burger, maggie cups, dan mineral water, makan kat situ. Best jugak. Kat atas ni sejuk-sejuk je. Santai. Walhal kat bawah sana, hamek kau! Panas rembang. Turun dari cable car, cuaca sangat panas. Lepas tu aku nampak banyak store jual ice cream. Aku pun beli ice cream cedok, 1 cedok = RM1.50. Aku rasa tak cukup makan 1 cedok, aku pun beli 2 cedok. Nah hamek kau! 1 cedok bersamaan sebesar 1 penumbuk husband aku. Kalau 2 cedok? Boleh kau bayangkan besar mana. Puas hati der...

Malam tu, aku dengan husband jalan-jalan pantai je. Lepas tu kitorang pergi dekat 1 cafe tu (tak ingat nama cafe tu)*, layan band..dancing.. Haih, memang enjoyed. 

{Day 3}

Wahh, tiba-tiba ada label 'Day 3' pulak kannn... Haha. Masa ni dah nak balik dah. Lepas solat Subuh, aku gigih kejut husband aku bangun ajak pergi terjun laut. Last day kan, kenalah pekena air laut dulu. Dah puas terjun laut semua, aku dengan husband breakfast kat McDonald's je. Dekat sikit, malas nak cari jauh-jauh sebab nanti balik dah nak packing barang. Finally, kitorang check-out pukul 12.30 tengahari. Lepas check-out, aku dengan husband bergerak ke...

"Underwater World Langkawi"

Opss, gambau depan takde. Yang ada, gambau-gambau kat bawah ni. :) 






Eh, tiga gambo je ek. Haha. Bolehlah..gambar nak share kat sini je kan. Lepas dah puas pusing-pusing dalam tu, aku dengan husband bergerak ke Coco Valley. Haruslah cari chocolate bawa balik jadi buah tangan. Nak beli benda lain, tak mampu lah u. Gituuu.. Merata-rata cari chocolate, sampai ke Pekan Kuah aku dengan husband pergi. Ferry pukul 5.00 petang, bas ke KL bertolak pukul 6.30 petang. Sampai petang lah kitorang cari souvenir. 

Alhamdulillah... Lebih kurang pukul 2.30 pagi kitorang sampai KL. Semuanya lancar. Seronok gilos dapat holiday. Hmm, lama dah tak holiday sebenarnya. 

Next trip, in shaa Allah, ada lagi kot. Haha. Jalan sokmo laki bini nih. Syukur dapat husband suka jalan jugak. Hehe. Sampai sini saja entry ke Langkawi. Ada tempat lain aku pergi nanti aku update lagi ye. In shaa Allah...

No comments: