Sunday, October 30, 2011

Agong Cup 2011 - Final For Plate Category (Polytechnic Shah Alam)

Assalamualaikum! :)

Final day for Agong Cup 2011 dah pun berlangsung kat Politeknik Shah Alam Sabtu lepas, 29 Oktober 2011. Kelantan menang tahun ni. Cup jadi milik diorang. Congratulations Kelantan! Unfortunately for me, aku tak sempat tengok game antara Kelantan against Kedah pukul 4.00 petang hari tu. Kerol ajak balik terus sebab dah penat struggle lawan Sabah yang saiz badan 'mak oi, besar badan kau bang!'.

Kuala Lumpur (22) vs Sabah (23), so Sabah had won. Extra 1 point je. That's okay Kuala Lumpur. Next year try lagi. Sabah had two player import. One from New Zealand and another one from Fiji. Instead of KL, they had just one, from Fiji. By the way, it's really fun besides you can makes a friends! Secara automatik kau akan friendly dengan orang kini kanan kau bila excited tengok game.

Aku? Berdiri plus menjerit plus tepuk tangan tinggi-tinggi plus ambil gambar plus bla bla bla. Haha! Gua jerit sampai halkum gua rasa macam da kecik je. Er..halkum? Tak tak. Tak ada halkum. Aku perempuan. Sampai ada lah orang sound kitorang suruh diam pasal memekak. Eh pakcik, kalau nak senyap, pergi duduk rumah mayat lah. Kat situ senyap je pakcik! Tak ada orang memekak pun macam kat astaka tepi padang ni.

Dah nama pun tengok game. Haruslah ada cheerleaders bersuara nyaring jerit dari tepi padang. Hayoo.. Pakcik..pakcik..

Final game for plate category had been started on 9.30am, so awal pagi dah kena gerak ke Poli Shah Alam. Aku, Kerol, Cak'n', and Ayie gerak dari rumah aku pukul 8.00am macam tu sebab Kerol lambat fetch. Kira lambat lah sebenarnya. Gua bangun pagi awal gila beb macam nak pi kerja. 6.30am dah bangun. Gua lambat siap pasal gua perempuan and haruslah bersiap lama. Sampai je, tengok-tengok team Sabah dah siap pakai jersey and tengah warm up. Fuhh..padan lah diorang boleh menang.

Sampai tersujud abang ni warm up

Kuala Lumpur team. Tengah warm up jugak.

Kerol tengah pakai kasut sampai gigit-gigit bibir. Payah benar nak ikat tali kasut.

Secretariat Agong Cup 2011





'Kau nak kepala ke ekor?'








Cuba cari 'The Pirates'.

KL dihatiku.

Lepas bergambar. Bersurai dengan gumbira!

Me and Kerol.. Awww..

Walaupun tak menang, semua orang happy tengok game ni. Balik dengan tersenyum-senyum sebab dapat tengok rugby live plus tengok diorang mandi free-free pakai tight depan mata.. Heheh! Congratulations KL!


p/s: As a captain, Kerol has been interviewed by 'Ruck n Roll' from Astro Arena. This programme aired every Thursday at 9.00pm on channel 801. It's all about rugby. Local and international rugby. Don't miss it! :)

No comments: