Sunday, March 21, 2010

Saya Ni Trendsetter Ke? Tak Lahh..

Kenapa saya malas nak post gambar ye? Entahlah. Mungkin saya tak lawa kot. Sebab tu rase macam menggelabah kalau post gambar kat blog sendiri. Nanti kena cop 'minah camwhore' plak. Heheh.. Saya suka ambil gambar. Tapi bukan gambar saya sendiri. I know, i am not really kind of cute girl. Cuma biasa-biasa je. Ececeh..humble la pulak. Okay, sometimes kita kena be polite kan? Eheh! Poyo!

Art of Photographer! I like that. Orang kata, sekarang paling senang nak make money adalah dengan buat business photographer. Ambil gambar wedding..not only wedding aja, gambar apa-apa yang menarik and masuklah contest! Easy right. But, somehow..kita kena ada basic jugak. Bukan hentam semberono je ambil gambar. At least, make it nice! Cewah, talking like a profesional photographer pulak. Padahal camera DSLR pun takde. Eheh! Harap camera handphone aja. Alright la tu kan. At least, saya masih punya minat.

Minat nih dah lama. Bukan terpupuk baru-baru ni. Tapi almost 5 years, i had dream about that. See..lamekan. Nak beli camera DSLR pun bukannya murahkan?? Sometimes saya terfikir berbaloikah kalau saya beli camera tu?? takut pakai sekejap je. In case, kalau lens rosak, macam mana?? Haa..banyak tau saya kena fikir pasal risk. Duit pun kena sediakan dengan jumlah yang sepatutnya. Jadi, akhirnya duit yang diperuntukkan ke arah itu, saya simpan untuk buat duit belanja kahwin. Oops! Berangan sudah! Ehehe..

Sekarang, minat ni dah ramai followers. So, rasa macam tak best la pulak. 5 years ago, orang tak ambil 'pot' pun art of photographer nih. Now, macam jadi trend pulak. Tak best lahh.. Sometimes saya pelik, apa yang saya minat..akan datang, minat itu akan jadi popular. Kalaulah saya anak orang kaya dan boleh melaburkan duit ke arah itu, rasanya sayalah TRENDSETTER masakini. Ehehe!! Begitu juga dengan gaya rambut. Ketika itu, saya minat sangat dengan 'bob cut' tapi memandangkan saya masih bersekolah, so mana boleh rambut berfesyen-fesyen kan? Jadi, saya simpan angan-angan nak ada rambut begitu. At last, 1 year berikutnya 'bob cut' jadi trend! See..!! Saya ulangi lagi

KALAULAH SAYA ANAK ORANG KAYA DAN BOLEH MELABURKAN DUIT KE ARAH ITU, RASANYA SAYALAH TRENDSETTER MASA KINI.

Ehehe!! Ada hikmah disebaliknya. Jika saya begitu, mesti perasaan takbur, riak, bongkak ada dalam diri saya. Kini saya bersyukur. Hidup saya sangat sederhana. Tidak melebih dan tidak juga kekurangan. Tapi dugaan hidup itu ada tau! And i'm really sure, semua orang akan hadapinya.

Macam tajuk blog saya. 'Life Is A Maze'. Banyak liku (maze) kita kena lalu untuk kesenangan akan datang. Saya juga tak terkecuali. (^_^)v

Insya Allah, one day nanti saya akan post gambar untuk entry saya akan datang.

Puhpye!!


No comments: