Wednesday, May 4, 2011

My Cousin's Wedding Day

Assalamualaikum kawan-kawan!
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, aku dah pun habis final yakni last paper aku hari Sabtu hari tu bersamaan 30 April 2011. Aku dah boleh jimba sekarang! Aku nak main facebook sampai lebam. Aku nak update blog sampai bosan even tak ada orang baca blog aku sekali pun. Ah! Pedulik hape haku. Haku nak hapdet jugak. Untuk diri sendiri pun dah kira best dah woh..

So, aku habis paper pukul 5.20 petang pasal lambat start. Should be habis on 5.15 petang. Takat 5 minit lewat pedehal kan? Yang tak best, pengawas exam suruh kitorang tunggu sampai diorang habis kira answer sheets baru boleh balik. Eh, rumah aku jauh tau dak?? Kau boleh lah rumah dekat. Setapak dua seksyen dah sampai. Gua nak rentas pintu gerbang kaler kuning yang ada tulis "Selamat Datang" pun hambek dekat setengah jam. Belum lagi gua nak lalu jalan uncle Loke Yew. Gua tengok jam dah dekat pukul 6, gua pun..ah!! baleklah! Gua orang ke-30 angkat kaki keluar dewan. Masa itu emas beb. Dah lah gua nak kena gerak pi hantar orang pinang nun kat Kedah nun. Last-last, gua pelesit macam Mika Hakkinen sampai rumah dekat pukul 7 jugak. Kesian gua beb!

Sampai rumah terus sejuk hati, sejuuuukk kepala gua tengok budak ni..

Lepas gua gomol-gomol budak ni, gua terus kemas baju siap bereh nak bawak pergi Alor Setar, Kedah. Time ni toksah cakap lah. Pinggang gua macam nak tercabut. Kepala gua berpusing satu alam fana.

Wait! Pekata aku tinggalkan cerita pasal trip kitorang pergi Kedah dulu?? Aku nak cerita pasal wedding cousin gua kat Seremban. Sedihnya, gua tak dapat attended pasal gua last paper hari tu beb. Kepada pengantin, sorry tak dapat datang. Hari tu hari masa depan gua. Tak datang kang gua kena repeat. Jadi kang ada extra sem pulak. Huhu! By the way, Selamat Pengantin Baru!!

Disebabkan gua tak dapat datang pada siang harinya, gua datang pada malam hari sebelum actual day berlangsung. Mean, gua datang malam lepas dia nikah lah. Sepupu gua ni nikah lepas Asar. And, gua sempat snap ciket je gambar pelamin dia. Nice gak wohh!

Nak tengok? Ha..tengok lah! :)


Unfortunately, gambar the bride and groom tak ada dalam simpanan gua. Groom nya lepas nikah teruih balik rumah. Tinggai la the bride kat rumah rewang masak. Kuikuikui! Jangan mare.. Anyway, selamat berbahagia and i want to apologize because i can't make my time for attending your wedding day. :)


Last but NOT LEAST! Here's..

Mommy-to-be!


p/s: Hujung tahun aku jadi Cu Adik. InsyaAllah! Amin!

No comments: