Monday, May 16, 2011

Aku? Sukan?

Assalamualaikum!

Aku rasa aku dah lama tak join sports event. Last aku join sports event masa aku muda-mudi sekolah menengah dulu tu pun tolong siapkan sepanduk rumah sukan aku je. Lepas tu jadi supporter. Acara balapan? Oh, sorry. Aku tak join. Confirm kalah masuk balapan. Suruh lari 100 meter pun dah pancit, lembik macam tayar bocor.

Now, i want to telling you guys and girls.. Hari sabtu lepas ada Kejohanan Sukan Inter Agensi KPWKM 2011. KPWKM tu apa? KPWKM tu Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Yup, aku orang gomen! Dalam sports events tu aku dikira macam mak bidan terjun pakai parachute lah. Aku disuruh participate main karom. Karom?! What the fishcake! Jentik buah karom pun aku tak pernah apa lagi suruh aku wakil jabatan. Gilo! You know what, mostly yang main karom ni old folks so aku not kind interested nak join lah kan. Hahaha!  Eksyen gile kau. Mula-mula memang i said NO and bila dah dipujuk-pujuk dan aku pun pikir, why not aku try aje. Kalah, kalah la kan? Nak buat camne.. Experience kut!
Then i decided to go and i said yes!

Anyway, on that day, rumah aku tak ada siapa. Ayah aku balik kampung. Kakak aku pergi makan angin dengan husband dia kat Melaka. Kerol i pulak kalau aku nak ajak dia keluar, dia kat Shah Alam. So for that day, i am FOREVER ALONE! Daripada aku jadi kelabu terperap dalam rumah sorang-sorang sambil makan and bercakap pun sorang-sorang, baik aku join. Dapat aku social siket kan??

Well, ni ada a few pictures yang elok untuk letak dalam entry merepek gua ni. Enjoice!

Acara Ping-Pong. Gua tak boleh main game ni pasal bola dia kecik lepas tu melantun-lantun tak tentu arah and buat susah gua nak tangkap balik bola kecik kaler oren tuh.
 Karom. See..orang-orang senior or veteren je yang terror main. Aku tak..
Dah kalah terus keluar dewan tengok akak-akak netball main. Gua jadi supporter duduk tepi longkang bawah pokok dengan mak buyung. Akak ni mengandung! Kalau tak ngandung memang dia dulu masuk pandang.
Ni anak mak buyung. Excited menyokong sampai hilang selipar sebelah kut.
Shoot kak jangan tak shoot. Tak masuk siap kau! Eh, siap ugut ek?
 Futsal. We won first place yo! Sapu minyak kuda ke apa kat kaki lu? Hahah. Congrats!
Akak-akak netball kelaparan lepas match. Yang sorang tu memang kaki posing. So, kau jangan heran lepas ni ada muka dia lagi ye. Hahah.
Women Futsal. We have won second place!
Women Volleyball. We have won first place! Tamparan wanita hebat kau tau nyah.
Netball. We have won second place! Wait, she's again. Very enter frame..hahah! Ok, fine. Bendera terbalik.
We are the champion yo! LPPKN juara keseluruhan untuk championship ni. Bangga!
 We are in one roof. LPPKN, JPW, JKM, YKN & ISM. Proud!

We have won 5 events, namely karom, table tennis, futsal, volleyball, and darts. For your information, ada 7 acara dipertandingkan. Almost semua kita sapu! Hahaha. Syukur alhamdulillah. No wonder LPPKN pergi Sukanun 2011. Sukanun tu apa? Sukan Badan-Badan Berkanun.
p/s: ingat nak try join netball. kau agak boleh ke aku??

No comments: