Thursday, April 7, 2011

Hari Ini Hari Khamis

Assalamualaikum and hello friends..

I felt so tired this week. I tell u what, i have my greatest sleep record today. Aku tidoq pukul 12.15 tengahari and sedar bila Kak Sha bukak pintu bilik stor yang kitorang buat bilik solat pasal malas nak pi surau kat tingkat 8 pasal kitorang malas naik turun lif. Yakni pukul 2.25 petang. Dalam bilik tu seriously sejuk, nyaman, dingin, aman, damai, sunyi, gelap, selesa. Aku tidoq mati woi! 


Pasal siang tadi aku puasa. Letih sebab semalam aku sampai rumah pukul 11.00pm pasal habis kelas pukul 10.15pm lepas tu terus sahur, malas nak bangun pagi lagi. Hurm, penat aku Allah yang tahu. Bawak kereta serious macam orang mabuk. Lepas tu bila mengantuk mula lah kau nak bawak laju-laju. Aku pakai Kancil je tapi semalam mengantuk punye pasai, aku hantam 110km/j kat Federal Highway. Borgogar keto den. Siap bunyi angin kat tepi pintu keto. Pintu keto Kancil bukan kodap bunyi pon. Yo la, keto Kancil jo. Paling laju pun 80km/j jo. 850cc kut.. Laju mana der. Bila laju, of course kena lalu lane kanan kan? Keto semuo keto godang. BMW, Mercedes, Waja, Mazda, Perdana, Wira, Mitsubishi, Toyota, Nissan, Harrier, last sekali eh, Kancil?!


Laju eh..orang tak marah den dok lane kanan. Bukan lombab bawak pun. Lain lah kalo aku bawak 60km/j pastu dok lane kanan. Memang kono sondol la. Alhamdulillah, selamat sampai rumah. Mengantuk-mengantuk den pun bilo sahur habeh plak murtabak 2 keping. Hahaha!! Punya lapaq, kebuluq woi.


Alhamdulillah, sekarang aku cuba jaga solat. Aku tak nak tertinggal satu waktu pun. Dulu aku selalu sakit kepala, selalu panic, selalu stressed, selalu nak marah, selalu nak menengking, selalu mood tak baik, sekarang rasa lain plak. Rasa lebih baik. Much better. Tapi, aku ada terlajak buat satu dosa. Semoga aku diampunkan Allah. 


Banyak difference. Antaranya:
1- I feel sooo calm
2- Aku jarang headache
3- Marah tu ada la jugak. Dah kurang sket kut
4- Kaki aku bersih. Tapak kaki bersih. Sebab setiap hari ambil wuduk basuh kaki
5- Jarang mengantuk siang. Kadang-kadang sleepy jugak
6- Aku rasa Allah semakin mendengar aku. Maybe sebelum ni aku jarang berdoa


Semoga akhlak baik yang satu ni kekal sampai mati. Amin!


Orait! Esok aku nak start buat the last resort punya assignment. By the way, aku exam 23rd, 25th, and 30th April lepas tu hiphip! Hoorayyyy! Bebas den. Lepas pikir next sem pulak.


p/s: tengah berkira-kira nak amek berapa paper sem depan

1 comment:

fendy said...

drive tu jangan laju bebonar yo.kang macam boleh jadi.
pape pun,den suko bonar bab solat tu.
suko jo den baco ea. :)