Thursday, October 22, 2009

Just Put Me Down Here

Esok holiday!! HU~ Tak planned lagi nak pergi mana esok. But my dad bagitau dia nak ajak pergi PD. WU~ WU~ Syok ma.. Boleh pergi pasar malam kat sana sambil menikmati angin laut sepoi-sepoi "language". =P Saya bersyukur sebab masih ada ayah dan kakak saya untuk meluangkan masa bersama lepas arwah mak saya pergi menghadap Ilahi. Tak lupa kat Krol jugak. HE HE HE. Dia pun selalu temankan saya. Hari-hari lunch sama-sama tanpa jemu dengan saya, sudi melayan kerenah saya, dan memahami perangai saya. (^_^) Mekaceh!!

Kenapa saya letak title "Just Put Me Down Here"? It's similar kepada "saya meletakkan diri saya di bawah". Tak faham? Maksudnya, saya meletakkan diri saya sebagai hamba kepada-Nya dengan bersyukur kepada beberapa perkara. I've makes some listing about "List of Ezulaykha's Thanksgiving" HA~HA~HA~ Sounds awkward huh? Sigh. Well, ni lah dia, senarai kesyukuran saya.

1. Saya bersyukur saya dilahirkan dengan cukup sifat dan sempurna.

2. Saya bersyukur dilahirkan dalam Islam dan mempunyai keluarga yang harmoni dan bahagia (walaupun ade gaduh-gaduh sikit, we all tetap cooolllll)

3. Saya bersyukur dapat mengenali siapa kedua ibubapa saya

4. Saya bersyukur dapat merasa kasih sayang ibu saya sehingga berusia 20 tahun.

5. Saya bersyukur mempunyai ayah yang sporting and suka buat kelakar.

6. Saya bersyukur ayah saya belum berkahwin baru/tidak berkahwin baru.

7. Saya bersyukur saya dapat 2 orang adik-beradik je. (kalau ramai sangat tak boleh manja-manja)

8. Saya bersyukur dapat kerja kerajaan (susah wo0o nak masuk government)

9. Saya bersyukur mempunyai bentuk badan yang tembam. Tidak gemuk/tidak kurus

10. Saya bersyukur mempunyai nama "Ezulaykha" sebab nama saya paling unique kot. (Berbelit lidah teacher aku nak menyebut)

11. Saya bersyukur kerana sudah mempunyai sebijik Savvy (Pencapaian hidup sehingga 22 tahun) (^_^")

12. Saya bersyukur mempunyai soulmate yang memahami perangai saya, rajin melayan kerenah saya, tak jemu-jemu tengok muka saya hari-hari.

13. Saya bersyukur adik-beradik ibu saya ramai (ramai cousins - best!)

14. Saya bersyukur mempunyai tone kulit cerah (angkat bakul sendiri btol!)

15. Saya bersyukur muka saya tidak ditumbuhi jerawat.

16. Saya bersyukur dapat jalan-jalan di Malaysia tanpa risaukan pengeboman.

17. Saya bersyukur mempunyai seorang kakak. (kalau ramai kakak confirm aku kena buli)

18. Saya bersyukur sebab gaji saya cukup untuk tampung belanja saya.

19. Saya bersyukur mempunyai kawan-kawan yang sporting

20. Saya bersyukur ayah saya seorang yang hensem (OHOHO~ yeke?)

21. Saya bersyukur kerana masih boleh makan dan minum

22. Saya bersyukur dapat menghirup udara Allah ini.

23. Saya bersyukur mempunyai keluarga yang sederhana

24. Saya bersyukur dapat tidur dengan nyenyaknya

25. Saya bersyukur ayah saya memberi kepercayaan kepada saya untuk menjaga akhlak

26. Saya bersyukur dengan dikurniakan bakat melukis

27. Saya bersyukur dilahirkan di Malaysia

28. Saya bersyukur mempunyai warganegara Malaysia

29. Saya bersyukur ...........

Erm..tu jela dulu kot buat masa nih. Maybe saya dah ngantok kot, tak dapat pikir dalam-dalam lagi lah. HU~ (^_^") Maybe ada sambungannya lagi... HE! Jangan lupa mensyukuri atas nikmat yang dah kita dapat kay..

-Finished-

No comments: