Friday, June 7, 2013

Selamat tinggal, Boss!

Aku ada seorang pegawai. Nama dia Syaharil. Dia ini ala lembut-lembut. Dia cekap buat kerja walaupun dia lembut. Aku senang kerja dengan dia. Dia ni friendly. Dengan semua orang dia larung je. Peramah dengan sesiapa pun. Aku dah kerja dengan dia 3 tahun lebih. Dia ini suka bercerita pasal decor rumah, handbag, or apa-apa je barang yang dia beli, dia akan share dengan aku dan lain-lain. Bukan dengan cara berlagak, tapi dengan cara, kau tau kan makna sharing? Seronoklah sebab dia tak akan kedekut. Contoh kalau dia pergi holiday ke kursus kat mana-mana ke, dia akan belikan souvenir untuk semua orang yang ada kat tingkat ni.

Pagi tadi, dapat satu berita baik, untuk dialah. Untuk aku, agak tak best sebab aku akan kehilangan seorang boss yang gila friendly, tak sombong, dan mudah bekerja dengannya. Dia ini akan ditukarkan ke Pejabat Menteri di Putrajaya. Sedih jugak lah sebab dia ni bagus kut. Dia tak kedekut woi. Baik kedekut ilmu atau apa-apa pun. Aku belajar erti rajin daripada dia. Walaupun dia lembut-lembut suka cerita tentang lelaki tampan ke or whatever ke tapi dia sangat rajin buat kerja. 

Dia sangat happy go lucky, adalah satu sikap dia yang paling aku suka. Tak kisah lah kalau dia tengah penat ke, tension ke, aku tak pernah nampak. Dia selalu nasihatkan aku yang positif tentang sikap orang. Dia mula duty minggu depan sampai akhir penggal. Maknanya 5 tahun la dia kat sana. Tingkat ini sunyi le lepas ni. Dah tak ada nyah kepoh kat sini. Aku suka berkawan dengan dia, seriously

Aku cuma mampu doakan masa depan dia jadi baik. Kat sana mana tau dia berubah terus berjumpa jodoh, kan? Kihkihkih. Gagah perkasa terus tak kenal. Lepas ini dah jarang merasa biskut dia. 

  Selamat tinggal En. Syaharil. We will miss you. Semoga cepat naik pangkat. Kihkihkih.

No comments: