Thursday, March 29, 2012

Nice!

"Peace yaww!" 

"Alhamdulillah..."

Itu benda pertama aku ucap bila selesai exam tadi. Yeah, last paper untuk exam semester ni, pada hari ini, pada pagi tadi. Hahaha! Lega hati aku. Lepas ni aku goyang kaki tak payah terhegeh-hegeh nak pergi kelas tiap-tiap malam. Fikir soal kerja je. Aku baru perasan, hidup aku tak pernah bebas lepas untuk berfikir soal komitmen. Ya, hidup aku penuh komitmen. Alhamdulillah, at least benda tu dah mengajar aku untuk rasa responsible yang lebih. Kan?

Dan, rambut aku semakin beruban. Yes, ia dah beruban. Memerlukan sedikit pewarna rambut untuk tutup uban-uban yang dah banyak merosakkan keayuan aku. Hahaha. Ayat yang sungguh tak boleh blah! Sebenarnya, rambut beruban tu dah tunjuk yang aku ni dah tua.. Suku abad dah hidup atas muka bumi Allah ni. 


Jangan pengsan! Ini memang kaki aku. Yeee, kaki aku. Menunjukkan yang kaki aku tak ada cagu. "Kau mampu duduk sambil tala kaki kat pintu...kannnn". Yeah, aku cuba berbunyi seperti pondan. "Kau mampu....." 

Bukan apa, gambar ni cuma nak bagitau yang aku boleh duduk bersandar tak payah baca buku lepas ni. Tapi, aku hanya mampu berbuat demikian sampai bulan June je. Lepas tu kelas dah start kuliah balik.

Well, pagi tadi aku paling awal sampai Shah Alam..


7.37am. Yes, aku keluar rumah pukul 6.30am. Yeeee, awal kan? Rumah aku memang jauh dan aku bukanlah pemastautin Shah Alam. Pagi-pagi minum susu Dutch Lady Strawberry dan setengah jam selepas itu, bersedia untuk ke cangkung bank. Kau tau cangkung bank? Tau? Bagus...

Serious, belajar sambil bekerja memang penat. Kau baru baca buku tak sampai 15 minit, mata kau dah rolling tahan mengantuk. Macam ni...


See, pandang pintu kau nampak double. Apa lagi kalau nak tengok writing kan? Macam mana pun, harus tabah. Harus kuat. 

Well, kepada sesiapa yang belum habis final exam, good luck! Buat yang terbaik dan please, sila jangan menoyol.. Menipu itu berDOSA.

Sekian.

{eka}

"Good luck, guys!"

No comments: