Sunday, June 12, 2011

Patience Is Part of the Routine of Life

Alhamdulillah, aku dah pun start semester baru. Baru semester 3 je. Sebenarnya, baru dua semester lepas, aku dah mula rasa penat. Patah semangat pun iye jugak. Aku rasa macam waktu tu panjang sangat. Maybe aku travel pergi balik Shah Alam duduk dalam kereta lama-lama kut. Bila penat belajar campur penat pergi kerja, Allah yang mengetahui segalanya. Cekal ke tak cekal ke, kuat ke tak kuat ke hati aku, no one knows. Only my Allah knows. Sometimes, i felt "that's it! Enough then. I'm so tired and had no times for my families!" Tapi bila aku fikir balik.. "Kalau berhenti rugi, separuh masa aku dah habiskan pergi belajar. Takkan aku nak quit macam tu je? Sikit punya susah payah masa kau nak apply kejar sana kejar sini, senang-senang kau nak lepas opportunity kau belajar? No way!" My dad had said "complete the matter that you have start" Sebenarnya bukan apa, hati aku besar kecik je nak pergi Shah Alam. Jauh kut!

Ayah aku sure tak happy kalau aku quit. Ramai classmate aku stuck semester 2. Sekarang tinggal seciput dua. Last semester aku tak ambil dua paper yang sepatutnya aku kena ambil masa part 2. Sekarang, aku kena ambil sebab nanti takut ada continuos subject. Kalau aku tak ambil sekarang, aku tak boleh more further with another advance subject. So, jadinya aku tertinggal dari classmates aku yang lain. Haih..

Thanks to Google Images.

Very meaningful. I'm telling you what, i am not a good learner. Very slow bila terima suatu pembelajaran. Orang perli aku pun aku boleh buat derk. Pasal aku tak paham. Slow nak paham. That's my weakness. Puas dah makan kismis siang malam kasi jangan tepu, tapi sama jugak. My others friends semua dah berjaya. Alhamdulillah. Ijazah surely dah ada. But me? Not yet.

Sabar itu separuh daripada iman. Apa nak buat? Sabar je lah. 

No comments: