Thursday, January 28, 2010

BAGAIMANA DAN..

Apa perasan kalian bila kawan yang rapat dengan kalian tiba-tiba macam senyap semacam je? Mesti akan rasa ada benda yang tak kena kan? Kalian mesti rasa...

"aku ada buat salah ke?"
"aku tersalah cakap ke?"
"aku ada tersenggol dia kat mana2 ke tadi?"

Macam tu lah aku rasa wehh.. Officemate aku yang seorang ni senyap jek dari tadi. Aisey..aku tak boleh dowl tengok kawan2 sedey. Lagi terasa bila dalam status facebooknya berbunyi macam ada orang backstabbed dia dengan mengata sesuatu yang tidak enak tentang diri dia and bila dia lalu backstabber and the gang tu macam senyap dari bergosip.

Ok, sila terasa sekarang. Memang aku ada cerita pasal dia tapi aku tak backstabbed dia. Serius. Aku share sesuatu yang kalau boleh aku tak nak kasi tahu takut dia kecil hati kepada kawan aku lagi seorang yang sangat-sangat ok dan caring perangainya. Aku memang simpati dengan keadaan dia and aku share dengan kawan seorang tadi. Kebetulan dia lalu, kitaorang 2 orang ni yang disalah anggap memang tengah cerita tentang dia. Memang serius, Lillahitaala, kitaorang memang tak backstabbed dia. Kami 2 orang cuma share cerita keadaan dia and very symphatised about her. We love u dear. Mana ada orang nak cerita kesusahan orang depan orang berkenaan right? Then kalau we all nak bagi sokongan, nanti u tertanya-tanya mane we all dapat tahu pasal u and u sendiri selalu sangat pendam perasaan dan masalah u seorang-seorang. Kitaorang dapat tahu dari orang lain. Unless, kalau u cerita kat kami 2 orang, misunderstanding ni tak kan jadi. Mungkin yang lain akan kutuk u tapi kitaorang tak macam tu.. Trust us..

Betul kata orang tua-tua. Kerana mulut badan binasa. Ok, saya kena belajar zipped mulut sekarang. Tapi saya nak akak tahu. Saya tak kutuk akak pun.. Saya cuma share cerita perihal akak tapi kami sesekali tidak kata sesuatu yang tak baik pada akak. Kalau akak tak caya akak boleh tanya kat Kak Bee..

Hmm..lega sangat sekarang. Kalau dia terbaca, saya mohon maaf kalau kelakuan kitaorang tadi buat dia tersinggung. Nak tau tak, saya sayang kat AKAK. Akak seorang je kat sini yang faham keadaan saya... Forgive me if i'm doing something that hurt u so.

No comments: