Monday, March 3, 2014

Wajah Kesayangan Hamba

Inilah wajah kesayangan hamba

Inilah... Inilah wajah kesayangan aku. Inilah wajah yang selalu aku teringat-ingatkan. Siang dan malam. Mengingat dan memikirkan tentang kesihatan dan keadaan dirinya. Inilah wajah penguat semangat aku. Inilah wajah yang sentiasa menggembirakan hatiku.
Inilah ayah..
Ayahku, Wahab bin Hamzah
Lelaki yang sentiasa sempurna untuk emak, ayong, dan aku. Lelaki yang sentiasa menjadi penguat semangat anak-anak apabila emak dah tiada. 
Kini tiba giliran anak-anak menjadi penguat semangat dirinya. Semangat dirinya untuk terus berjuang dalam hidup. Berjuang untuk sihat. Sihat untuk melaksanakan segala amal ibadah. Aku sentiasa mohon, supaya ayah sentiasa dalam rahmat kesihatan yang diberikan oleh Allah swt. 

Alhamdulillah syukur. Ayah perlahan-lahan untuk pulih. Semoga ayah semakin sihat. In shaa Allah!

Sesi radioterapi ayah masih lakukan. Mudah-mudahan dengan izinNya, sesi itu dapat memusnahkan sel-sel kanser dalam kepala ayah, dan seterusnya ayah pulih seperti biasa.

Aku yakin, yakin dengan suratan yang Allah berikan. Dan, aku percaya, hikmah besar sedang berlaku dalam hidup aku.

No comments: