Monday, March 10, 2014

Doa Untuk MH370

 Kredit: Journal of My Life (nikminijournal.blogspot.com)

Seluruh dunia gempar dengan berita kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370. Aku doakan supaya mereka yang ada dalam pesawat yang hilang tu selamat dan dilindungi oleh Allah swt. Sebelum ni Malaysia dah panas dengan macam-macam isu. Isu hiburan, isu politik, dan sekarang isu kehilangan pesawat MH370. Satu-persatu. Mungkin Allah nak menguji Malaysia?

Aku harap...

Aku harap sangat, kesemua mereka yang hilang tu selamat dan berada dalam rahmat lindungan Allah swt, walaupun ramai berkata kemungkinan mereka yang hilang tu untuk survive adalah tipis (walaupun tak confirm lagi sama ada aircraft tu terhempas atau tak). Yakinlah pada Allah. Yakinlah apa jua pun yang akan berlaku kepada mereka itu adalah takdir.

Aku mohon...

Aku mohon sangat, tolonglah untuk tidak bercakap sesuatu yang merepek, sarcastic, lawak bodoh, dan sejenis dengannya yang bertema bahlol mengenai kehilangan pesawat MH370. Hormati. Hormati ahli keluarga mereka. Kalau mak pak laki bini anak akak abang adik kau dalam flight tu apa akan kau rasa? Kadang-kadang kita perlu ada rasa sensitive der.

Hari ini hari ke-3 pencarian kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370.

Semoga hari ni membawa petunjuk. Semoga penantian ahli keluarga dan seluruh rakyat Malaysia berakhir. Semoga segala persoalan kehilangan dapat terjawab. Semoga segala dan semuanya berjalan lancar.

Betapa wonderful-nya perasaan aku bila tengok sekeping gambar yang menunjukkan beberapa battleship di perairan Malaysia yang digunakan untuk keamanan, bukan untuk peperangan. Kalau nak tengok, try Google. Aku tengok pun bila orang ramai share kat Facebook.

#prayforMH370

No comments: