Sunday, July 22, 2012

Bersediakah Aku?

Kahwin. Inshaallah, hujung tahun ni aku akan berkahwin. Satu perpindahan fasa penting dalam suatu kehidupan. Selepas ini aku bergelar isteri. Lepas tu, bergelar ibu. Lepas tu, bergelar nenek. Lepas tu, bergelar...ahli kubur. 

Life cycle yang akan dilalui oleh semua orang. Scary, but yeah, itulah kehidupan. Kehidupan sebagai hamba Allah. Yang kekal hanyalah, Allah s.w.t. Siapalah kita hendak dibandingkan dengan-Nya.

Persiapan perkahwinan bukanlah semudah yang disangka. Tak mudah. Kaedahnya senang, ada duit, semua siap. Tapi orang biasa macam aku ni, tak boleh pakai kaedah macam tu. Aku kena tengok bajet dan kemampuan. Sederhana. Itu bajet aku. Alhamdulillah, nasib baik aku buat majlis sekali dengan pihak lelaki.

Siapa yang tak impikan wedding yang cantik. Aku pun. Bezanya, aku kena pandai bajet. Mungkin, tak secantik dan se-glamour macam dalam magazine Pengantin. Syukur aku punya pasangan sangat memahami.

Jika dibilang, aku punya masa lagi 4 bulan sebelum bergelar isteri. Erm, bersediakah aku? Semoga Allah permudahkan urusan jodohku. Semoga Allah merahmati niat murni kami untuk membina hubungan yang halal. Semoga Allah pelihara diriku sepanjang tempoh sebelum bergelar isteri. 

Sebelum tu, ianya adalah tempoh untuk aku KURUS!

Sekian.


1 comment:

AIN MUSTAZA said...

yup..untungla awak lg 4 bulan..kita lagi 1 bulan lebih... migraine dibuatnye..

insyaallah majlis sederhana tp kalau dh ahli keluarga meramaikan,ia akan jd meriah..

doa2 je la semua selamat..aminn