Tuesday, September 13, 2011

Only Allah Knows...

Assalamualaikum.

Kindly malas nak update. Besides, tak ada masa. Lagipun, final exam just 1 week to go. Badan pun rasa tak berapa nak healthy. Birthday baru je lepas. Umur pun dah bertambah 1 angka. 24 years old. yeah..dah tua. Raya? Ok lah.. Tak lah meriah sangat. Sederhana je. By the way, aku tak ada benda nak diceritakan. No interesting activities to share with others. Aku sibuk kerja. Aku sibuk belajar. Tak sempat nak buat activity lain.


Seminggu ni memang tak healthy sikit. Muka,tapak kaki, tapak tangan pucat lepas tu malu nak pergi office dengan pucat lesi dah tu pakai bedak taruk blusher banyak-banyak then pakai liptick. Tadaa!! Baru la nampak macam kau tak sakit. Lepas tu kau pura-pura gelak bahak-bahak happy sambil pegang perut konon gelak sampai sakit perut lah padahal perut kau sakit lain macam nak terguling.


Erm..aku memang macam tu..

Lagi perit, kena pulak back stabbed. Pada aku, benda tu kindly back stabbed lah. Tak tahu lah kalau pada orang lain. Alhamdulillah, kerja aku sekarang walaupun kadang-kadang tu sibuk tapi dah kurang sikit beban kerja aku. Bukan hilang terus beban kerja ye tapi kurang sikit beban kerja. But it's still same. Sometimes, memang kerja aku nampak relax, tapi kau tak tahu pattern kerja aku macam mana. Bila kerja sampai, time tu jugak kau nak. Time tu jugak kau push. Time tu jugak kau nak itu nak ini. Sebab tu bila kerja belum sampai atau kebetulan that day tak ada kerja yang ada tag SEGERA atau SERTA MERTA, atau pun kerja aku dah siap dah settle, aku memang free and aku bebas buat kerja sendiri. Eh, kira baik lah aku bukan kaki rayap! 4 tahun aku buat kerja sama, everyday, every time, every year. Sampai TAK ADA SIAPA PUN YANG SUDI TUKAR KERJA DENGAN AKU sebab diorang tahu kerja aku memang depressing giler.


Maksud aku bukan lah nak kata kerja aku yang paling busy & susah dalam Malaysia, mana-mana kerja pun sama. Yang different, how do you to handle it. Aku suka dapat terus buat. Sometimes ada jugak yang tertangguh, tapi tak pernah tertangguh lama. Senang cerita, aku tak lah perfect sangat. Bila dah settle, dah siap, nampak lah macam kita free kan? Bila free, orang tengok kau pun macam goyang kaki, mula lah mulut tu nak bercakap kata aku tak ada kerja. Repeat eh..


AKU TAK ADA KERJA!


Aku tak ada kerja sampai disuruh kena tolong orang lain. Eh, AKU PUNYA KERJA ADA TAK ORANG LAIN TOLONG MELAINKAN JIKA AKU SENDIRI TERDESAK MINTAK TOLONG BARU ORANG LAIN TOLONG.

Bukan TAK NAK TOLONG, bukan NAK BERKIRA. Tapi tolonglah BE FAIR!

Dulu bila aku stayback kat office ada orang ambek kisah? TAK ADA KAN?

Macam ni lah, yang penting bukan kau yang menilai aku setiap hujung tahun. Bos aku yang menilai aku. Apa yang kurang, hanya unit kami yang tahu. Apa yang kami susah payah, itu hanya unit kami jugak yang tahu. TOLONG JANGAN SEBOK! Kau tak tau apa kerja orang lain JANGAN NAK CAKAP LEBIH.


Be nice!!


p/s: honestly, dah 3 kali susah payah aku mintak tukar tapi aku tak dilepaskan. please puan, i'm not special. please let me go. you deserve for any good clerk. mana tau pengganti saya lagi baik daripada saya.

No comments: