Friday, January 21, 2011

Climate

Lately, cuaca KL ni macam sejuk beku. Ketaq lutut weh nak mandi. Aku notice KL ni sejuk since awal December 2010 hari tuh. Alhamdulillah.. Tak ada lah berpanas durja sangat. Aku diberitahu sekarang tengah musim tengkujoe. Oh, patutlah. Laut tengah bergelora sekarang campur ribut campur petir sampai nelayan pun ngeri nak turun laut. Em, patut ikan mahal!

Back to my crappy story. Aku memang tak suka climate yang terlalu sejuk dan terlalu panas. Oh, dah namanya manusia kan. Jarang bersyukur. Hahaha. Bukan tak bersyukur, but i prefered more to a moderate climate. Not too cool, not too hot.

Aku tak lah nak bagitau cuaca KL ni sejuk sampai turun snow. KL kerap hujan. Kejap kejap hujan. Alhamdulillah..sekurang-kurangnya basah siket bumi KL ni dari dosa kering. Usually akan hujan petang. Erm, pergi kelas macam lemau pasal hibernate macam tupai gemuk sebab cuaca sejuk.

Bila malam nak tido, tilam tu kau rasa macam baring atas tilam lembap. Bukan lembap sebab ngompol, TAK! Lembap-lembap sejuk je. Best! Adjust bantal siket, posing sket confirm terus nyenyak. Sampai tv yang tengok kau. Buang karan. Oleh sebab tak sabar nak baring atas tilam sejuk lagi comfort tu terus lupa nak buang air kecik supaya tak ngompol tengah malam. By the way, time rasa nak terkucil tu sempat tahan sanggup bangun redah pi bilik ayaq nak kencing punya pasai. Selesai urusan kat cangkungbank, of course la nak istinjak kan?? Terlupa yang ayaq dalam baldi tu sejuk terus.... "awwwwwooooohhhh..sejuk giler woi!"

Yes, terus terjaga mata jegil tak mengantuk dah. Hahaha. Penangan ayaq sejuk baldi terus segaq. Istinjak punya pasal gua tahan sejuk. Kang tak cebok kang lipas kang.. Fortunately, nasib baik boleh tido balik. Tak lah mengigau menggigil tahan kencing.

Bila bangun pagi, satu hal jugak. Celup kaki kat lantai simen pun dah ketaq. Apa lagi nak jirus air kat badan. Oleh sebab tak nak berbau kambing, gua pun mandi. Anyway, pernah sekali gua mandi sekali sehari. Gua mandi pagi pukul 1 petang. Sejuk nak mandi pagi. Pukul 6 gua lap-lap je. Gua tak pengotor lah wei. Gua bukan peluh pun. Duduk rumah apa buat?? Tak ada apa pun. Sebab tu gua lap-lap je. Hahaha.

Oh, office gua kat tingkat 20 daripada 22 tingkat. Dekat dengan air-cond yang centre punya. Apa rasa? Beku woi. Gua selimut sampai hujung kaki pun terasa lagi kat hujung rambut gua. Hahaha. Pernah jari gua cramp pasai sejuk sangat sebab tak pakai gloves. Erm, nak cari gloves! Nanti masuk angin. Hoho.


p/s: Ngompol is kencing malam in Javanese languange. Siapa orang jawa, dia patut tau.

No comments: