Tuesday, November 19, 2013

Selamat Satu (1) !

 
Alhamdulillah. 17 November 2013, genaplah setahun usia perkahwinan antara aku dengan Khairul. Tak sangka setahun dah. Dugaan kau toksah cakaplah. Macam-macam. Cuma yang berat-berat tu tak adalah. 

Macam biasa orang pernah cakap, tahun pertama hingga tahun kelima, dugaan kahwin tu macam-macam. Tahun kelima hingga kesepuluh, tahun-tahun yang menduga jugak. Usually, orang kata, tahun kesepuluh ke atas, barulah rumahtangga harmoni. Lebih kurang macam tahun matang perkahwinan le.

Entahlah ek, pada diri aku sendiri, tolak ansur penting. (cliche sangat kau nok)*

Ada masanya, kita kena saling membantu. Yang paling penting, kau jangan meragui Allah swt. Dialah Maha Pemberi segalanya. Jangan takut untuk hadapi apa-apa. Hanya takut pada Allah. Tahun ni aku lalui macam-macam perkara. Aku anggap ini sesuatu yang Allah bagi untuk matangkan diri ni ha.

Tak apa. Sesuatu perkara yang jadi, ada hikmah. Aku percaya setiap benda ada kifarah. 

Macam mana pun, Selamat Satu!

Mohd. Khairul Fakri (suami), terima kasih untuk semua. :')        

No comments: